maandag 15 februari 2016

Training van 150km werd 123km


Vandaag stond er een 150km trainingsronde op het programma. Voor de gezelligheid gingen er nog twee fietsvrienden mee, Gerrit en Victor, om Rob en mij in de gestaag vallende regen gezelschap te houden. De route ging vandaag naar Noord Holland, door de polders en door de duinen. Gerrit kent de weg goed en ging het eerste stuk voorop. Het leek hem wel een goed idee om een heel stuk van de route af te snijden, want het weer was echt beroerd. Non stop regen en net boven het vriespunt was niet aangenaam! Zelfs de winter fiets-elfstedentocht werd vandaag stil gelegd vanwege de kou.

De hooglanders trokken zich niks aan van de regen.
In de duinen kwamen wij deze hooglander tegen, hij was de kudde even ontvlucht. Deze kwamen wij een halve kilometer verderop tegen. Ik heb het tempo er maar in gehouden, want mocht hij zich bedenken dat hij mij niet aardig vind.... 

Van binnen uit weer opwarmen.
Na de etappe door de duinen zijn we bij pont Buitenhuizen bij een tentje naar binnen gegaan om op te warmen. De warme chocomel met slagroom verwarmde de binnenkant en het knapperend vuur in de kachel de rest. Na drie kwartier de moed weer verzameld om de nog steeds vallende regen te trotseren. Gerrit bleef nog even binnen op de pont wachten om aan de overkant richting huis te gaan. Toen Rob, Victor en ik in de buurt van het Amsterdamse bos kwamen opperde ik dat het tijd was om de kortste weg naar huis te nemen. Victor was wel klaar met de kou, zijn vullingen probeerde hij er al uit te klapperen. Dus hij was voor het plan om zo snel mogelijk thuis te zijn. Zo gezegd, zo gedaan en in Oudekerk aan den Amstel is ieder zijns weegs gegaan. 


Mijn sponsoractie voor de Parkinson vereniging loop heel goed, ik heb al bijna 50% van mijn streefbedrag binnen. Ik heb nog 149 dagen om de andere 50% bij elkaar te fietsen. 
Daar ga ik voor de volle 100% voor!!!

Aftellen is begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten